2017. július 30., vasárnap

TOP 5 gyakorlati TIPP - a fényvédők megfelelő használatához és a leégés mentes nyaraláshoz


A fényvédelem kapcsán hajlamosak vagyunk csak az arcunkra figyelni, a testünk többi részét gyakran elhanyagoljuk. Azonban a testen is ugyanolyan bőr van, mint bárhol máshol (minimális eltérésekkel). Nagyon fontos pl. a nyak és a dekoltázs védelme is, sokszor látom, hogy azok is elhanyagolják ezek védelmét, akik egyébként az arcukra odafigyelnek. Én már ezekre a területekre is testre való fényvédőt szeretek használni, mert a drága arcra használtat nem szeretem ide "pazarolni", ide már nem kell olyan kozmetikailag elegáns formula, mint az arcra. Ha pedig a szabadban, pláne vízparton vagyunk, akkor testünk többi részére is nagy figyelmet kell fordítanunk. Nézzük akkor az én tippjeimet a megfelelő védelem eléréséhez:

1. A hatékony fényvédelem titka nem az 50+ faktorban rejlik!! Hanem az odafigyelésben, a körülmények megfelelő felismerésében. 
Mit értek ez alatt? Én egyszer sem pirultam meg a tengerparti nyaralásom alatt, amit mindenki az 50-es fényvédőmre fogott, pedig ugyanezt el tudtam volna érni a 30-as faktorszámmal. Ugyanis a védelemben kb. 2% különbség van, ezt még mindig sokan nem tudják. Tehát az 50-es faktor sokszor hamis védelmi érzetet ad, azt hisszük csak kenünk magunkra egy keveset és már kész is. De sajnos ez nem így működik...

2. Mit csináltam mégis másként, mint a többiek? Nem mentem hosszabb időre napra 11-16 óra között. Tényleg. Az árnyékban tartózkodtam. Maximum bementem a vízbe lehűteni magam, majd visszavonultam az árnyékba. Nemrég olvastam, hogy a szívnek is mennyire megterhelő, ha a tűző napra kifekszünk, és valóban érzetem is azt a kellemetlen enyhe nyomást, amikor kicsit többet voltam a napon ebben az időszakban. Ennek ellenére nem éreztem, hogy kimaradtam volna valamiből, addig olvasgattam, majd élveztem a napot a 4 óra utáni időszakban.

3. Nagyon fontos az egyenletesen, megfelelő mennyiségben eloszlatott fényvédő. Egyszerűnek tűnik, mégis sokszor látom ennek a hiányát és utána csodálkozunk, hogy leégtünk annak ellenére, hogy bekentük magunkat. Ne maradjanak ki foltok, és ne sajnáljuk a terméket magunkról. A fényvédőt azért vesszünk, hogy magunkra kenjük és nem azért, hogy a nyaralás után hazavihessünk belőle. Készüljünk több tubussal ha hosszabb időre készülünk menni, főleg akkor ha több ember védelméről is nekünk kell gondoskodni. Bekenés után pedig ne rohanjunk egyből a vízbe, várjunk legalább 10-15 percet, míg hat a fényvédő. És igen, vízbe menés előtt is használni kell, a víz nem egy védelmi közeg, itt még koncentráltabban ér minket az UV sugárzás.

4. Gyakran kenjük újra! Ez nem csak egy mítosz vagy felesleges szócséplés. A titok egyik kulcsa bizony ez. Én nem néztem görcsösen az időt, hogy mikor kell újrakennem, igazából óra sem volt nálam. Egyszerűen figyeltem a testem jelzéseire, ha éreztem, hogy éget a nap azonnal árnyékba vonultam és újrakentem a fényvédőt. Fürdés után, megszáradt testtel szintén ugyanezt tettem.

5. Ne féljünk használni egy vékony inget, kendőt vagy pólót a fürdőruhánk fölé. Plusz védelmet ad, kevesebb esélyünk van megégni. A kalap vagy sapka pedig alapkellék, válasszunk olyat, amit szívesen viselünk és akkor használni is fogjuk. :)

 Félreértés ne essék, nem rettegtem az egész nyaralás alatt, hogy megégek és még napon is töltöttem egy kis időt, hiszen tudom mennyire fontos a D-vitamin termelődése. Illetve magamhoz képest barna is lettem, ezt szinte lehetetlen elkerülni, egy fényvédő sem véd 100%-osan és nincs is ezzel semmi gond.

Remélem jól telik a nyaratok, és sikerül megelőzni a leégést! :)


0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése